Arkkitehtiopiskelijat Kristian Kere ja Otto Autio ideoivat menestyksekkäästi tulevaisuuden opiskelija-asuntolaa

07.02.2014

Julkisivuyhdistys ry:n järjestämä suunnittelukilpailu oli avoin kaikille arkkitehtiopiskelijoille Aalto-yliopistossa, Tampereen teknillisessä yliopistossa ja Oulun yliopistossa. Kilpailu keräsi ennätysmäärän ehdotuksia, yhteensä 47.

Opiskelijoiden tehtävänä oli suunnitella 1960-luvulla rakennetun oppilasasuntolan korjaaminen, julkisivujen ilmeen kohentaminen, rakennuksen energiatehokkuuden ja toiminnallisuuden parantaminen sekä pihamiljöön uusiminen.

Jaetun ensimmäisen palkinnon saivat Aalto-yliopiston arkkitehtiopiskelijat Kristian Kere ja Otto Autio ehdotuksellaan ”Vakka”.

Palkintojen saajat julkistettiin 4.2.2014 pidetyssä Korjausrakentaminen 2014 -tapahtumassa Helsingissä.

Lue lisää: http://www.julkisivuyhdistys.fi/julkkari2/