Nils Erik Wickberg Lectures 2015: Quo Vadis Architectura?

09.10.2015 / 15:00 - 18:00
Sali C, Otakaari 1, 02150, Espoo, FI

Professori Kenneth Frampton (Columbia University, New York) on tullut erityisen tunnetuksi 1900-luvun arkkitehtuurin historioitsijana. Hänen luetuimpiin teoksiinsa kuuluvat Modern Architecture: A Critical History (1980; 1985, 1992 ja 2007) ja Studies in Tectonic Culture (1995) ja hänet tunnetaan nk. kriittisen regionalismin puolestapuhujana.

Frampton erittelee pitkää kokemustaan suomalaisesta arkkitehtuurista luennossaan Hommage à Finlandia Finnish Architecture and the Unfinished Modern Project. Luentoa seuraa haastattelu ja yleisökeskustelu.

Professori Nils Erik Wickbergin testamenttilahjoituksen mahdollistamana Aalto-yliopiston arkkitehtuurin laitos kutsuu joka syksy arkkitehtuurin tai sen lähialan merkittävän edustajan pitämään luentosarjan. Luentojen tarkoituksena on edistää arkkitehtuuritutkimusta ja -keskustelua Suomessa.

Luennot pidetään perjantaina 9. lokakuuta 2015 klo 15 kandidaattikeskuksen luentosalissa C (Otakaari 1, Otaniemi Espoo), toinen kerros. Luennot ovat julkisia.

TERVETULOA!

Professori Nils Erik Wickbergin toimikunnan puolesta professori Aino Niskanen